Sınav Nedir? Sınav Kaygısı Ve Stresi İle Nasıl Başa Çıkarız?

Sınav, öğrencilerin ya da işe girmek isteyenlerin bilgi seviyesini öğrenmek için yapılan bir imtihandır. Okulu bitirme, dersleri geçme, bir üst seviye okula geçmek için bilgi ve beceri seviyesini anlamak için yapılır.

Sınav Kaygısı Ve Stresi

Sınav kaygısı, öğrencinin sınav ile ilişkili olumsuz beklentilerinin yaratmış olduğu yoğun sıkıntı ve stres hissine kapılmasıdır. Genellikle sınava iyi hazırlanamadığı, bilgilerinin yetersiz kalacağı düşüncesi ile bu kaygı yaşanır.

Sınav stresi yüzünden davranış değişiklikleri görülebilir. Uykusuzluk, konsantrasyon bozukluğu, aşırı yemek yeme, gergin davranışlar sergileme, aileden uzaklaşma gibi durumlar ile karşılaşılabilir.

Fiziksel olarak; ağız kuruluğu, mide bulantısı, baş dönmesi, titreme, karın ağrısı gibi rahatsızlar yaşanabilir.

Ruh haline göre ise; korku, panik, üzüntü, sinirlilik, gerginlik yaşarlar.

Sınav kaygısının önüne geçmek için;

  • Çalışma planı hazırlayın. Çalışmaya zor konulardan başlamanız sınav yaklaştıkça size kolaylık sağlayacaktır.
  • Devamlı not alın. Bu şekilde unutma oranını minimuma indirin.
  • Sınav öncesi genel bir tekrar yapın. Ana başlıkların tekrarı bilgilerinizi pekiştirmenize yardımcı olur.
  • Bol bol test çözün. Eksik konuları keşfedip eksiklerinizi tamamlayın.
  • Çalışma ortamınızı ferah ve sessiz olmasını sağlayın.
  • Haftada birkaç saat sosyal aktivitelere katılarak, kendinizi mutlu edin.
  • Dengeli beslenin. Uykusuz kalmayın. Düzenli uyku sisteminizi kurun.
  • Kahve ve çay tüketimini en aza indirin.
  • Nefes egzersizleri yaparak gevşeyin.
  • Günlük olarak yarım saat ya da bir saatlik yürüyüşler ile kendinize zaman ayırarak rahatlayın.

Sınavda esnasında dikkat etmeniz gerekenler;

  • Sorulara odaklanın, sınav öncesi yaşadığınız sorunlara ya da sonuca değil.
  • Soruları kaydırmamak için en son cevaplarınızı kontrol edin.
  • Yumruk yapıp el kaslarınızı gerin ve bırakın. Bu şekilde el kaslarınız gevşeyecek ve sizi rahatlatacaktır.
  • Sınav esnasında ara sıra gevşeme hareketleri yapın. Vücudunuz sürekli sabit kalacağından sizi sıkıp gerginliğe yol açabilir. Arada başınızı kaldırıp derin nefes alıp verin ve gevşeyin.

Şunu asla unutmayın ki siz başkaları ile değil sadece kendiniz ile yarışıyorsunuz. Eğer tüm bu çabalara rağmen kaygılarınızdan kurtulamıyor iseniz uzman bir psikiyatriste başvurun. Size her türlü desteği sağlayacak ve farklı metotlar ile size yardımcı olacaktır.

Aysegul

Aysegul

Okul öncesinden yükseköğretime kadar her türlü eğitim konularında öğrencileri bilgilendiren içerikler paylaşır.

Yazarın diğer yazıları:

Sınav Nedir? Sınav Kaygısı Ve Stresi İle Nasıl Başa Çıkarız?” için bir yorum

  • 21 Ağustos 2015 tarihinde, saat 15:36
    Permalink

    Burdaki yazıyı okuduktan sonra girdiğim sınavda daha fazla net çıkardım teşekürler.

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir